Dirka okoli Slovenije uppföljning

06/27/2010 at 09:46 Lämna en kommentar

Ja, det här är ju gamla nyheter, men jag känner ändå att jag borde skriva något litet om hur det gick med Dirka okoli Slovenije (Loppet runt Slovenien). Som de som är intresserade av ultracyckling säkert redan vet vann Jure Robič och det är föga förvånande eftersom han i princip vinner allt han ställer upp och korsar mållinjen i. En tvist till loppet var att vädret var bland det värsta tänkbara, hyfsad vind och konstant regn. En hel del tävlande fick uppsöka sjukhus när kroppstemperaturerna kröp neråt och Marko Baloh (Som är ultracyklingens andra namn i Slovenien) drog sig ur på toppen av Vršič. Ryktet säger att han hostade blod..

Och sedan DOS gick av stapeln har Robič hunnit med att vinna RAAM (kust till kust non-stop lopp genom USA) ytterliggare en gång så det enda man kan undra är hur det kommer sig att Slovenien producerar en sådan mängd extrema stålmän. Jag tänker då främst på Jure, Martin Strel (Som simmat längs en hord av världens längsta floder) och Petra Majdič. Jag har planer på en lite mer ingående introduktion av alla de här typerna, men inte i den här posten.

I övriga nyheter har jag bokat min uppkörning för B-körkort och nu återstår bara att öva ute i skogen lite mer.. Har också skaffat ett Flickr! konto som jag skall länka upp lite bättre. Bilderna jag tog av DOS-RAS kan ni hitta där.

Kurenti, regn och en man som skall försöka cykla runt Slovenien..

Kläderna ger en hint om temperaturen.

1 dygn, 18 timmar och 41 minuter tog det Jure.

Fortfarande ösregn..

Entry filed under: bilder, cykel. Tags: , , , , , , , , , , .

Frånvaro Dagens slovenska paparazzifoton

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



