Nya erfarenheter

04/29/2010 at 20:50 Lämna en kommentar

För ett par dagar sedan var jag med om något nytt, som jag aldrig gjort innan. Jag och Sara var och kollade på Mountainbike Crosscountrylopp här i Postojna. För första gången någonsin satte lokala klubben (KK Postojna) upp tävlingen XC Žerible. Spektaklet gick av stapeln uppe i skogen där militären har övningsfält och banan verkade knivig. Men som sagt, vet jag inte så mycket om den sortens cykling. Åskådarvänligt var det i vilket fall. Vi kom dit med ett par nya batterier till en av funktionärerna i något som de kallade hålan. En riktigt fin plats att se folk släppa sina hojar uppför en stening brant om och om igen.. På fredag är här ett nytt lopp och jag har insett att jag måste skaffa en redig koskälla för det här syftet.

Intressant fotnot är att det Ukrainska ungdomslandslaget var med och tävlade som avslutning av deras träningsläger här i Slovenien. Riktigt snygga dräkter har dem. Jag och Sara ropade på vår finaste Ukrainska/Ryska när killen körde förbi i det loppet vi kollade på. Han hade luft nog att rätta oss i en uppförsbacke, så han verkade ha bra kondition (Vi skrek ”Bistra”, som betyder snabbt, han skrek tillbaka ”Bistro” tydligen lyckades vi koppla på feminin ändelse). Lite bilder följer, på den första har jag lagt till ett kryss som visar vart hålan var och på samma bild är det den röda sträckan det gäller.

Röd bana, hålan ligger vid krosset.

Hålan ligger efter den högsta toppen i botten av nerförsbacken innan Km 4

90 grader åt vänster i botten på en lång nerförsbacke..

..leder rakt in i den här lilla uppförsbiten som ingen cyklade uppför.

Samma sträcka sedd uppeifrån.

En av de lokala förmågorna

Våran ukrainska hjälte, som hade problem med hojen senare

Entry filed under: bilder, cykel. Tags: , , , , , , , .

Ljubljana Historien hitills

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



