På tiden

03/24/2010 at 22:32 Lämna en kommentar

Efter mitt misslyckade första försök att starta upp en ny och bättre utesäsong på cykeln kände jag att det var dags att komma igång häromdagen och jag bestämde mig för att ta en rivstart. Körde upp på trainer för att se vilken form jag hade och insåg igen att jag behöver bygga benmuskler. Benen tar slut innan konditionen. Baserat på detta bestämde jag mig för att köra backintervaller. Körde två gånger på tio minuter i backen från Planina upp mot Postojna. Det är en klättring på 3 km med en stigning på en bit över 100 meter (Var för övrigt en Kat. 3 klättring i 2008 års Tour de Slovenie). Alltså inte särskilt brant. För att lägga fokuset på rätt ställe körde jag på så hög växel som möjligt med hyfsat låg kadens. Tror det funkade, kändes bra efteråt.

Idag var jag ute på en mindre träningsfokuserad runda med en lokal förmåga (Ok, en av Saras barndomskamraters lillebror). Vi körde en runda på 4 mil med mycket vind, ett par korta men branta stigningar (tänk ett par hundra meter med stigning uppemot 10%). Förvånansvärt nog blev jag inte dumpad som en sandsäck från en varmluftsballong, utan jag lyckades hålla tempo och till och med dra en del i motvinden. Är nog trots allt inte i så sketen form som jag trott, till saken hör att killen har flera års amatörkarriär bakom sig, har en fysik som en bergsget (kort och tunn) och är minst 10 år yngre än mig..

Skall försöka klämma in mer cykelträning framöver och någon gång skall jag väll få med mig kameran med.

Entry filed under: cykel. Tags: , , , , , , , .

Paparazzi Hittat på nätet

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



