Min andra jordbävning

01/13/2010 at 10:32 Lämna en kommentar

Hade tänkt skriva ihop en post och skryta lite om att jag nu överlevt min andra jordbävning som var så stark att jag kände av den medan den fortfarande pågick. Men så var det en annan jordbävning som gjorde att det kändes aningen smaklöst.. I vilket fall så var det en 2.1 på richterskalan, kanske 3-4 km härifrån. Som en stor, stor lastbil som kör precis bredvid huset i ett par sekunder.

I andra nyheter så har Sveriges krigsbrottskommissions arbete lett till ett första gripande och det är bra. Fallet rör en vakt från Dretelj. Tycker det känns bra att Sverige börjar granska de här sakerna, som är en inte helt trevlig aspekt av invandringspolitiken. Det känns som onödigt naivt att bli ett land som betraktas som ett säkert ställe för krigsbrottslingar och hellre än en restriktiv invandringspolitik föredrar jag att avsätta en del poliser till att jag reda på det fåtal brottslingar det rör sig om. Dessutom är det nog lättare att få en lägervakt arresterad när han bor i Sverige jämfört med Kroatien eller Bosnien. Den här nyheten ger mig dessutom tillfälle att gnälla på svensk media och andra som skriver balkankrigen, balkankriget och kriget/krigen på Balkan. Det namnet är upptaget. Vad som hände i Jugoslavien kallas bäst krigen i forna Jugoslavien eller Jugoslavienkrigen eller successionskrigen.

Nytt på bloggen är mitt tumblr konto som finns på dioporko.tumblr.com. Tanken är att jag postar mindre saker där och på Engelska istället.

Entry filed under: livet i allmänhet, sverige - slovenien. Tags: , , , , , .

Leffe Foton av Ljubljanas juldekorationer

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



