Första säsongen som motionär

11/19/2009 at 16:00 3 kommentarer

Den är väl i princip över nu. Från den första turen med stålhojen den 19de maj tills förra veckan när knäet inte vill leka mer. Alltså ett halvt år minus augusti månad, som spenderades i Ukraina på semester. Då kan det alltså vara dags för en summering. I siffror ser det ut så här:

Träningstillfällen: 29
Total tid: 44:40:29
Totala km
: 1.169,49
Höjdmeter
: 14.209,0
Högsta höjd: 1.611,0 meter över havet
Högsta fart: 71,3 km/h
Snittfart: 26,73 km/h
Vikt
: 98 kg

Så då är frågan, är jag nöjd med detta? Har jag nått målet? Det framgår kanske inte helt tydligt från en ren nummeruppställning som den här. Mina intryck från den här tiden är splittrade. Det har varit mycket svårare än jag trodde det skulle bli innan jag väl kom igång. När jag startade hade jag inget direkt mål med det hela, utan det var mest bara att jag skulle ut så ofta som möjligt. Insåg ganska snabbt att det skulle bli lättare med ett mål, så jag bestämde mig att det högsta alppasset skulle klaras innan året var över. Det målet klarade jag, men på en hårsmån. Hoppades lite att jag skulle gå ner i vikt under året men det hände inte alls.

Slutsaten måste ändå nog bli att jag är nöjd, men inte riktigt där jag ville vara efter en säsong. Hade en svag förhoppning att jag skulle komma upp till 2000 km innan året är över, men det känns avlägset nu.

Entry filed under: cykel, livet i allmänhet. Tags: , , , , .

Slovenien i VM GEOSS – Republiken Sloveniens Geometriska Mittpunkt (644 möh)

3 kommentarer Add your own

  • 1. taetting@gmail.com  |  11/20/2009 kl. 19:37

    Jaha, om nu detta arbeta hade resulterat i 20 m3 kluven ved hade du fått värme en gång till.
    Ska köpa bil, stormen blåste ut en stam 1 m ut på vägen, möte=bromsa varvid stammen(10cm) tog i höger sida, hö lyse lyser rakt ner, hål i plåten, bild kommer, att jag inte körde över på andra sidan berodde på att jag hade möte, och isåfall skulle jag orsaka en krock, ja herre du milde. Sedan flera dagar 8+, dygnet om, idag sol.
    p

    Svara
    • 2. dioporko  |  11/20/2009 kl. 22:02

      Tur att det inte vart värre.. Ta vara på dig på vägarna och när det gäller vedklyvning, så saknas den där känslan av glädje och lycka. Det blir mest en känsla av dryg plikt.

      Svara
  • 3. Det var en gång en blogg – Cykelskiftet  |  06/04/2016 kl. 23:44

    […] Första säsongen som motionär – I vilket jag sammanfattar mitt första år som landsvägscyklist. Noterar nu att jag vägde 98 kilo när jag skrev inlägget. […]

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



