Ont i knäet

11/12/2009 at 22:36 Lämna en kommentar

Efter att ha tagit mig upp i alperna hade jag en liten svag känning i högra knäet, men det har i princip regnat sedan dess så någon cykling har det inte blivit. Tills igår. Två dagars sol var prognosen och jag hade givetvis tänkt mig att få så mycket kört som möjligt med en timme den första dagen och så idag en två-tre timmar. Så blev det inte.

Visst, jag körde en god snabb runda på en timme igår (bikemap.net karta), men idag kunde jag knappt använda mitt knä så det blev till att sitta stilla. Jag räknar med att det kommer att gå över om jag vilar och om jag tar mig ut på hojen får jag lov att köra på lägre växel och minska trycket på knäet på det sättet. Skall också se över min position på hojen så att jag sitter rätt och så, det är ju fortfarande en relativt ny cykel för mig.

Annars blir det mycket stirrande i böcker och så just nu. Imorgon kommer Michael från London och det är utgång i Ljubljana planerad på fredag. Så lördag blir nog lugn..

Entry filed under: cykel, livet i allmänhet. Tags: , , , , .

En snabb ironi Menina planina (1453 möh)

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed



